REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO ORAZ ŚWIADCZENIA USŁUG DIETETICMIND.PL
§ 1. Definicje
Użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia oznaczają:
1. Sprzedawca - Patrycja Barwińska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DieteticMind - dietetyk kliniczny Patrycja Barwińska z siedzibą w Radomsku (97-500) przy ul. Piastowskiej 9/49, NIP: 7722429874, REGON: 523480452.
2. Sklep - sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym https://dieteticmind.pl.
3. Klient - osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która dokonuje zakupu w Sklepie.
4. Konsument - Klient będący osobą fizyczną, dokonujący ze Sprzedawcą czynności prawnej (zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. Regulamin - niniejszy regulamin Sklepu.
6. Umowa - umowa sprzedaży Produktu Cyfrowego lub umowa o świadczenie Usługi, zawierana na odległość między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
7. Produkt Cyfrowy - treści cyfrowe niedostarczane na nośniku materialnym, oferowane w Sklepie, w szczególności gotowe plany dietetyczne w formie e-booków, jadłospisy, poradniki.
8. Usługa - usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta, w szczególności przygotowanie indywidualnego planu dietetycznego na podstawie wywiadu i specyfikacji podanej przez Klienta.
§ 2. Postanowienia ogólne
1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu prowadzi sprzedaż Produktów Cyfrowych oraz świadczy Usługi.
2. Kontakt ze Sprzedawcą jest możliwy: a. pod adresem e-mail: dieteticmind@gmail.com b. pod numerem telefonu: 507 467 373
3. Regulamin jest integralną częścią Umowy zawieranej z Klientem.
4. Warunkiem zawarcia Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z treścią Regulaminu i jego akceptacja w toku składania zamówienia, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w formularzu.
5. Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) i wyrażone są w złotych polskich (PLN).
6. Sprzedawca oświadcza, że Produkty Cyfrowe i Usługi dostępne w Sklepie są zgodne z umową i wolne od wad.
§ 3. Zawarcie umowy i składanie zamówień
1. Klient może składać zamówienia w Sklepie przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
2. Informacje znajdujące się na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie do składania ofert (zawarcia umowy).
3. Klient składa zamówienie (ofertę zakupu) poprzez formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu, wybierając Produkt Cyfrowy lub Usługę.
4. Warunkiem złożenia zamówienia jest podanie przez Klienta prawdziwych danych, niezbędnych do jego realizacji (w szczególności adresu e-mail).
5. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie, a następnie przyjęcie zamówienia do realizacji. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, wysłane przez Sprzedawcę na adres e-mail Klienta, jest oświadczeniem o przyjęciu oferty i z tą chwilą dochodzi do zawarcia Umowy.
§ 4. Ceny i metody płatności
1. Klient dokonuje płatności za zamówione Produkty Cyfrowe lub Usługi za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych PayU.
2. Operatorem płatności jest PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu.
3. Klient zostaje przekierowany do formularza operatora płatności po złożeniu zamówienia, w celu dokonania zapłaty.
4. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu pełnej wpłaty na koncie Sprzedawcy.
§ 5. Realizacja zamówień (dostawa Produktów Cyfrowych i świadczenie Usług)
1. Produkty Cyfrowe (np. gotowe e-booki, diety): a. Dostawa Produktu Cyfrowego następuje poprzez wysłanie na adres e-mail Klienta (podany w formularzu zamówienia) wiadomości zawierającej link do pobrania lub bezpośrednie załączenie Produktu Cyfrowego. b. Dostawa następuje niezwłocznie po zaksięgowaniu płatności, nie później jednak niż w ciągu 24 godzin roboczych. c. Do pobrania i korzystania z Produktu Cyfrowego niezbędne jest posiadanie przez Klienta urządzenia z dostępem do internetu oraz oprogramowania zdolnego do otwierania plików w formacie .PDF.
2. Usługi (np. indywidualny plan dietetyczny): a. Realizacja Usługi (rozpoczęcie przygotowywania planu) rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności oraz po dostarczeniu przez Klienta wszystkich niezbędnych informacji (np. wypełnionego wywiadu żywieniowego), zgodnie z ustaleniami ze Sprzedawcą. b. Termin realizacji Usługi jest każdorazowo określony w opisie Usługi na stronie Sklepu lub ustalany indywidualnie z Klientem.
§ 6. Postępowanie reklamacyjne
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt Cyfrowy lub wykonać Usługę zgodnie z Umową (wolne od wad).
2. W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu Cyfrowego lub Usługi z Umową, Klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
3. Reklamacje należy składać drogą elektroniczną na adres e-mail Sprzedawcy: dieteticmind@gmail.com.
4. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać co najmniej: a. imię i nazwisko Klienta, b. numer zamówienia (lub inne dane pozwalające je zidentyfikować), c. opis stwierdzonej niezgodności (wady), d. żądanie Klienta (np. doprowadzenie do zgodności z umową, wymiana, obniżenie ceny, odstąpienie od umowy - o ile wada jest istotna).
5. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Klienta w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
§ 7. Prawo odstąpienia od umowy
1. Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi co do zasady przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, bez podawania przyczyny.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. pismo wysłane pocztą elektroniczną na adres: dieteticmind@gmail.com).
3. W przypadku odstąpienia od umowy, Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
§ 8. Wyłączenie prawa odstąpienia od umowy
Na podstawie art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1. W której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
2. O dostarczanie Produktów Cyfrowych (treści cyfrowych) niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy.
§ 9. Ochrona danych osobowych (RODO)
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca - Patrycja Barwińska, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DieteticMind - dietetyk kliniczny Patrycja Barwińska.
2. Dane osobowe Klientów (w tym dane wrażliwe dotyczące zdrowia, przekazane na potrzeby Usługi) przetwarzane są: a. w celu realizacji Umowy (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 9 ust. 2 lit. h RODO), b. w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, np. podatkowych i księgowych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
3. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do złożenia i realizacji zamówienia.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania.
5. Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).
6. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie Sklepu.
§ 10. Własność intelektualna
1. Wszelkie materiały udostępniane Klientowi w ramach Sklepu, w szczególności Produkty Cyfrowe (e-booki, diety) oraz treści zawarte w Usługach (indywidualne plany dietetyczne), stanowią utwory w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej.
2. Sprzedawca udziela Klientowi niewyłącznej licencji na korzystanie z zakupionych Produktów Cyfrowych lub efektów Usługi wyłącznie na własny użytek osobisty Klienta.
3. Zabrania się Klientowi kopiowania, powielania, rozpowszechniania, publicznego udostępniania, odsprzedaży lub jakiegokolwiek innego komercyjnego wykorzystywania nabytych materiałów w całości lub we fragmentach bez uprzedniej, pisemnej zgody Sprzedawcy.
§ 11. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji na stronie internetowej Sklepu.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu z ważnych przyczyn (np. zmiana przepisów prawa, zmiana modelu biznesowego). O każdej zmianie Klienci zostaną poinformowani poprzez publikację na stronie Sklepu oraz, w przypadku Klientów posiadających konto, drogą mailową, na co najmniej 14 dni przed wejściem zmian w życie.
3. Zamówienia złożone przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie postanowień Regulaminu obowiązującego w dniu składania zamówienia.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz Ustawy o prawach konsumenta.
Szybki kontakt
poczta:
dieteticmind@gmail.com
telefon:
507 - 467 - 373